Foto: fotograf
Foto: fotografVis mer

Satser på merkenavnet Nettavisen

TV 2 ønsker å bevare Nettavisen som redaksjonelt produkt og merkenavn, men styreleder Harald Norvik i TV 2 bekrefter at de ansattes frykt for store kutt i staben ikke er ubegrunnet.

Norvik forteller at styret i tv-kanalen ga klarsignal til sluttforhandlinger med Lycos Europe på styremøtet sist fredag.

- Dette er en interessant investering for TV 2 fordi Nettavisen fremdeles er et bra merkenavn. Jeg bruker selv Nettavisen, sier Norvik til Dagens Næringsliv.

Harald Norvik sier videre at TV 2s interesse for skattefordelene ved et stort fremførbart underskudd er underordnet interessen for Nettavisen som nyhetsmedium.

- Vi er nødt til å videreføre Nettavisen som det produktet det er, og vi tror det er mulighet for å styrke avisens stilling i et marked som vokser, sier Norvik til DN.

TV 2 vurderer timingen for å kjøpe seg inn i nettmedier som riktig. Norvik bekrefter likevel at de Nettavisen-ansattes frykt for betydelige kutt i staben ikke er ubegrunnet.

- Vi er nødt til å ta ut kostnadssynergier for å skape lønnsomhet, sier han.