DinSide Motor: Størst og viktigst på nettet

Ingen motor-nettsteder har flere brukere enn DinSide Motor. Ingen har prøvekjørt flere biler. Ingen har flere verktøy.

DinSide Motor gir leseren en stor mengde biltester, prøvekjøringer, alle de viktigste nyhetene, bruktbilpriser, veiledning til bruktimport, prisundersøkelser og tips om biler du bør unngå og biler som er attraktive.

Dette er i stor grad det leserne har flest spørsmål om, men det finnes også mer originale lesere som vil importere bil fra Australia, andre lesere lurer på om vi kan sende koblingsskjema for montering av hengerfeste på Ford Granada. Det er tydeligvis ingen grenser for hva DinSide Motors lesere undrer seg over.

Det har også vist seg at DinSide Motor har lesere også fra mange land. Nordmenn stasjonert i utlandet leser DinSide Motor fast, og det er stadig flere svensker og dansker som leser oss og vil ha opplysninger om priser og forhandlere i disse landene.

DinSide Motor levere stoff hver dag hele året igjennom og den unike blandingen av forbrukerstoff, drømmestoff, tips og underholdning tiltrekker seg stadig flere mennesker.

Den ny bruktbilpriskalkulatoren er den siste nyvinningen på DinSide og vi er glad for å ha en slik unik applikasjon på sidene våre. Det er helt tydelig at også leserne setter pris nyvinninger og spennende produkter på sidene våre. Det er noe vi har tenkt å fortsette med.

Over 200.000 brukere i måneden

Hver måned i første halvår 2002 har DinSide Motor hatt mer enn 200.000 brukere, i henhold til våre egne målinger. Det er bare ett bilmagasin til på internett som er med i Gallups WebMeasure, nemlig BilNorge. Det har rundt 1/3 av trafikken til DinSide Motor, 67.000 unike brukere i mai.

Vi antar at heller ikke bilseksjonene til VG, Nettavisen, Dagbladet og Aftenposten er i nærheten av vårt antall brukere. Vi må derfor over på blader og fjernsyn for å finne et like stort motorpublikum som det DinSide Motor varter opp med. Antakelig er det bare bladet Motor som matcher DinSides motorredaksjon.

DinSide Motor har prøvekjørt mer enn 450 biler. Ingen norske redaksjoner prøvekjører biler grundigere enn oss og rapporterer fyldigere. Alle disse prøvekjøringene ligger tilgjengelig på DinSide.

I beste bilkjøpsalder, med umiddelbare kjøpeplaner

Med denne grundige dekningen av hele personbilmarkedet, er det ikke rart at svært mange som har tenkt å kjøpe bil og som har tilgang til internett besøker DinSide Motor. Dette gjenspeiles i lesergruppen, som er noe eldre enn gjennomsnittet på internett. Også de som kjøper nye biler er over den første ungsau-tiden.

Når vi spør brukerne om de skal ha ny bil, svarer hele 31% at de skal det i løpet av det nærmeste halvåret. Hele 50% sier de skal ha ny bil i løpet av det nærmeste året.

Trolig har flere brukere med "Ny bil" her ment en bil som er ny for dem, men ikke nødvendigvis fabrikkny. I motsatt fall ville DinSide Motors over 200.000 brukere i løpet av de nærmeste 12 månedene alene ha kjøpt alle nye biler som selges i Norge.

Så noen skal nok ha bruktbiler og noen kommer til å ombestemme seg. Likevel er det trolig flere ti tusen brukere av DinSide Motor hver måned som faktisk kommer til å kjøpe seg ny bil snart.