DinSide Data: Halvparten profesjonelle

DinSide Data har over 200.000 brukere i måneden. Halvparten er profesjonelle it-folk med en kjøpshyppighet spesielt på nettet som langt overgår normalbrukernes.

DinSide Data er som de øvrige redaksjonene i DinSide strengt produktorientert. Det betyr at nyheter om at nye dataprodukter er på vei, forhåndsomtaler av nylanserte produkter og ikke minst grundige tester av produkter dominerer journalistikken.

DinSide Data skiller seg på dennen måten fra konkurrentene Digi og It-avisen, som også bringer nyheter om selskaper i it-bransjen, om personer som jobber i dem, om offentlige rammevilkår etc. DinSide er rent produktfokusert.

Dette har nok brukerne oppdaget, for uvanlig mange av dem har umiddelbare kjøpsplaner. Og det er på nettet det skal handles:

Når de sier de skal handle på nettet, er det antakelig ikke tull. Brukerne av DinSide Data utgjør kanskje den tetteste konsentrasjonen av erfarne internetthandlere i Norge:

DinSide Data er i hovedsak innrettet mot lettere profesjonelle brukere og litt avanserte hjemmebrukere. Dette vises på sammensetningen av brukere, hvor svært mange er profesjonelle it-folk:

For DinSide er det naturligvis veldig gledelig å se at vi nyter så stor tillit at mange av disse avanserte brukerne sier de lar sitt valg av it-utstyr bli påvirket av hva de leser hos oss:

Også når det gjelder kjøpene, er folk påvirket av oss.

Konklusjonen er at vi har 200.000 brukere i måneden som faktisk kommer til DinSide Data for å la seg påvirke i valg av dataprodukter. Vår påstand er naturligvis at den som ønsker å selge datautstyr til denne gruppen bør være representert med sine produkter og sine annonser på DinSide Data.