Support



Alle maskinene kommer med 3 års garanti og fri support i hele denne tiden. Datakjeden har faktisk support i "hele PCens levetid", så da er det vel bare å stelle pent med den og sørge for at den ikke tar kvelden. Mamoz har på sin side et system der de sender deg en fraktlapp hvis du skulle være nødt til å returnere datamaskinen. Da slipper du altså betale for frakten selv, og det er jo så absolutt bra.

Men den supporten får man ikke alltid så tak i, så vi sjekket responstiden på en hverdag mellom klokka 13.00 til 13.30. Best her var udiskutabelt Netshop, vi hadde ikke vært på røret i mer enn 15 sekunder før vi fikk en hyggelig kar i den andre enden. Meget bra!
Datakjeden svarte innen to minutter, noe som også må sies å være godkjent. Mamoz var verstingen i klassen med 10 minutter uten svar på telefonen - for så å bli kastet ut av køen. Men de har i det minste et system med support-chat, der vi fikk kontakt etter 2 minutter. På den annen side... hvordan får man chattet hvis PCen ikke virker?

Klikk deg videre i testen