Vis mer

Slik skal Microsoft få deg til å betale

Langer ut mot gratisalternativet OpenOffice.org.

At flere og flere organisasjoner forkaster kontorsuiten Microsoft Office og heller går for gratisalternativet OpenOffice.org, har selvfølgelig ikke gått upåaktet hen hos programvaregiganten.

Nylig lanserte Microsoft en slags "hatkampanje" mot sin åpen kildekode-konkurrent på YouTube, der det blant annet blir hevdet at kunder som konverterer til OpenOffice.org ofte opplever uforutsette problemer.

Les også: Ny OpenOffice.org er klar

- Gratis kan bli dyrt

Gjennomgangstonen er at ting tar lenger tid å utføre i OpenOffice.org, kompatibiliteten med Microsoft Office er dårlig, det er ingen support å få dersom man støter på problemer, og at noe som er gratis i utgangspunktet summa summarum kan vise seg å bli dyrt over tid.

Til slutt i videoen hevder Microsoft at kunder som har gått tilbake til Microsoft Office har trukket et lettelsens sukk.

Du kan se kampanjevideoen under:


Les også: Microsoft Office 2010 på norsk