<B>GRUNNLEGGER:</B> Komponist og dirigent Touchi-Peters slet med å finne likesinnede på vanlige sosiale medier, og grunnla denne online rikmannsklubben.   Foto: NETROPOLITAN
GRUNNLEGGER: Komponist og dirigent Touchi-Peters slet med å finne likesinnede på vanlige sosiale medier, og grunnla denne online rikmannsklubben. Foto: NETROPOLITANVis mer

Facebook for fiffen

Finner du ikke likesinnede på Facebook? Har du 60.000 kroner til overs? Les videre ...

Netropolitan er et lukket sosialt medium for «de med mer penger enn tid».

Den amerikanske komponisten og dirigenten James Touchi-Peters grunnla nettstedet da han slet med å finne likesinnede mennesker han kunne forholde seg til på andre sosiale medier .

Netropolitan skal være en «country club» for fiffen, hvor mennesker med mye penger kan slippe se våre vanlige dødelige sine statusoppdateringer fra ungenes hockeytreninger.

Nå gjør Facebook det lettere å styre hvem som ser hva

Stilles ikke mange krav

Det stilles ikke så mange krav, annet enn at du må betale nesten 60.000 kroner for å bli medlem - og deretter årlige avgifter på 20.000 kroner.

I tillegg må du være 21 år gammel, bruke ditt virkelig navn, kommunisere på engelsk og ikke ta skjermdumper for å henge ut andre. Moderatorer vil også følge med.

EKSKLUSIVT: Ett av bilene som Netropolitan bruker på hjemmesiden sin for å promotere seg selv. Det generiske bildet er hentet fra et bildebyrå, viser det seg. Foto: NETROPOLITAN Vis mer


Ser ut som Google +

Hva får du så for 60.000? Jo, en nettside som blir beskrevet som en minimalistisk versjon av Google +, minus reklame. For der er Netropolitan strenge; her skal du slippe bannerreklamer for slankeprodukter og slikt. De skal visstnok også være strenge på alle slags forsøk på å spamme andre brukere.

Og etter å ha betalt 60.000 kroner får du dessuten ubegrenset tilgang med skylagring.

Enkelte ting kan være greit å holde for seg selv

Netropolitan reklamerer for seg selv på Facebook, hvor de ikke overraskende får mye pepper. Ikke minst for sine tekniske løsninger og bruk av bildebyrå-bilder, som dette .