Vis mer

DinSides julekalender 2008

24 dager. 2400 invitasjoner. Blir du en av de heldige?

Jula blir ikke komplett uten en julekalender, og på DinSide har vi ikke tenkt til å vike fra tradisjonen.

Julekalenderen er avlyst! Les om hvorfor her.

Derfor har vi klart å skaffe til veie ikke mindre enn 2400 invitasjoner til musikktjenesten Spotify, som vi ble hodestups forelsket i da vi testet det for noen uker siden. Fordelt på 24 dager betyr det med andre ord at vi skal dele ut 100 invitasjoner hver dag, så her bør sjansene være gode.

Spotify er en svensk musikktjeneste som lar deg spille millioner av sanger akkurat når det passer deg, og som har kontrakter med alle de fire store plateselskapene for å distribuere musikk (i tillegg kommer enkelte indie-labels).

Tjenesten er lynrask i bruk, og etter å ha klikket på en sang tar det bare tideler før den er i gang. Søkemulighetene er omfattende, og du kan lage spillelister som du kan dele med andre. Ja, du kan til og med la andre bidra med sanger til spillelista di hvis du vil.

Programvaren du må laste ned kan kjøres både på Windows og Mac, og også under Linux hvis du bruker Wine.

Gratisversjonen er foreløpig i lukket beta, som betyr at du trenger en invitasjonskode. Den gir deg reklame mellom sangene en gang i blant (veldig sjelden foreløpig), men du kan også betale 9 kroner for et døgn uten reklame (perfekt når du skal ha fest), eller 99 kroner i måneden for en reklamefri tjeneste (til dette trenger du ingen invitasjon).

Det er altså invitasjonskoder til gratisversjonen vi deler ut i julekalenderen vår.

Se demonstrasjon:

Les mer om Spotify i denne artikkelen

Slik får du invitasjon

Vi kommer til å dele ut invitasjoner på en rekke forskjellige måter frem til jul. Hvis du får en invitasjonskode, må du være gå til spotify.com og klikke på den grønne "get started"-knappen. I det første feltet limer du inn invitasjonskoden, trykker på "continue" og registrerer deg på den påfølgende siden.