Det finnes sikkert flere fornøyde kunder der ute?  Foto: Colourbox.com
Det finnes sikkert flere fornøyde kunder der ute? Foto: Colourbox.comVis mer

- Veldig fornøyd med Canal Digital

KabelTV-debatten har rast på DinSide, og særlig Canal Digital har fått mye juling.

«I det hele tatt, jeg er en svært fornøyd kunde hos Canal Digital.Odd Arne»


Vi har prøvd å etterlyse positive og negative sider ved ulike kanal- og parabolleverandører, men med et par unntak har vi omtrent utelukkende mottatt tips, henvendelser eller frustrasjonsmailer som gjelder problemer med Canal Digital.

Som den største aktøren på markedet er det kanskje ikke så rart, men vi har stusset litt over at det ikke har kommet noen positive henvendelser.

Etter vi skrev om hvordan Canal Digital ordnet opp med kunden som hadde måttet finne seg i defekte PVR-dekodere i to år, strømmet det på nytt inn meldinger i både forumet vårt og i innboksen.

En av dem skilte seg ut. Nå er det jo slik at det er lettere å ta til tastaturet når man er misfornøyd eller fornøyd, og det ville vår leser Odd Arne rette opp. Han skriver i en e-post til oss:

"Heisann.

Folk (inkludert meg selv) er snar å klage når det er noe (og stort sett med god grunn), men det er ikke mange som sier noe når de er fornøyd. Derfor en liten kommentar siden jeg ikke kan huske å ha lest noe positivt om CD på DinSide.no. [Med unntak av den artikkelen om at CD ryddet opp? red. anm.] Av denne (og tidligere) artikler ser det ut som Canal Digital er treg, "vrang og vanskelig". Det er absolutt ikke min erfaring og jeg har vært kunde i samme selskap lenge( 11-12 år), før de skiftet navn til dagens.

Det er langt fra alle som trenger å mase. Jeg hadde også problemer med PVR-mottakeren min, ringte Canal Digital, fikk svar i løpet av et minutt. Kundekonsulenten var blid og høflig og han veiledet meg pr. tlf. til å prøve noen "triks", nullstille flash-fila bl.a. Da de ikke fungerte sa han at de skulle sende ny mottaker og legge returlapp i forsendelsen.

Som sagt så gjort. En uke senere kom ny mottaker og jeg pakket ned og returnerte den "gamle" kostnadsfritt.

Jeg har tidligere leid og returnert mottaker, kjøpt VM-billett, endret kanalpakke, ordnet avtalegiro, problemer med oppdatering av parabolkortet, feil på faktura med mer, og jeg har bestandig fått raskt svar, og de som har svart på henvendelsen har vært blide, hyggelige og hjelpsomme. Ikke minst har jeg aldri trengt å ringe om samme problem to ganger. I det hele tatt, jeg er en svært fornøyd kunde hos Canal Digital.

Ha en fortsatt fin dag!

mvh
Odd Arne"

Jeg er fornøyd!

Stem på din leverandør, om du er fornøyd. (Avsluttet)
Canal Digital(68%) 1123
Get(11%) 174
Altibox(8%) 133
ViaSat(8%) 130
RiksTV(5%) 89
Avstvemningen er ikke styrt og reflekterer kun lesernes egne meninger.


Kjør positiv debatt

Siden det er lørdag, og stemningen forhåpentligvis er god i heimen, oppfordrer vi til en positiv debattt. Vi har lyst til å høre fra dere som er fornøyde - det er kanskje like viktig når man skal orientere seg? Så: Er du fornøyd med dem som leverer TV-signaler til deg? Gi dem kred i debatten under.