Slik klaget hun

Her kan du se vår lesers korrespondanse etter sommerferien med Vitel.

    Melding sendt tidlig september

    Hei igjen.

    Nå synes jeg dere drøyer i det lengste laget.

    Jeg har solgt mitt hus 1. april 2010 og har enda ikke fått tilgodebeløpet utbetalt. Det får da være grenser hvor lang tid dette skal ta.

    Dere burde jo så absolutt prioritere kunder som har avsluttet kundeforholdet.
    Hva med renter som påløper for oss for lån man må ta opp for å kunne betale andre forpliktelser fordi tilgodebeløp ikke kommer fra dere??

    Jeg venter en tilbakemelding fra dere, med en konkret dato når utbetaling er å vente fra dere.

    VITEL REF-XXX- Kundenummer: XXX sluttoppgjør

    Vennlig hilsen

Svar fra Vitel 10. september

Hei,
Vi beklager at utbetalingen er forsinket. Årsaken ligger i at vi ikke har fått inn så mange innbetalinger som ventet i august. Vi utbetaler så fort vi kan, og regner med at det vil skje innen 14 dager. Du står som prioritert hos oss. Alle kunder hos oss er i samme situasjon, da vi ikke leverer strøm lenger. Det er også en del av årsaken til at dette har tatt så lang tid.

Med vennlig hilsen
Kundesenter

    Melding sendt 1. oktober

    Hei igjen.....

    Nå har det gått igjen 3 uker og ingenting skjer. Min tålmodighet har nådd grensen.

    Jeg forventer at pengene er på MIN konto innen utgangen av neste uke. Er dette ikke tilfelle, ser jeg meg nødt til å gå andre veier.

    Avisen er en fin måte å gjøre dette kjent på, da det er sikkert flere som sitter i samme båt.

    Mvh

Svar 5. oktober:

Hei,

Vi kunne ønske situasjonen var annerledes, men den er dessverre den samme. Vi har enda ikke klart å skaffe til veie de midlene vi trenger. Vi beklager igjen at pengene ikke er på din konto, og at du ser deg nødt til å gå videre med saken. Det vil dessverre ikke endre vår økonomiske situasjon. Vi håper vi får inn de pengene vi trenger snarlig, slik at vi også får utbetalt innen kort tid.

Med vennlig hilsen
Kundesenter

En bekjent av vår leser tar direkte kontakt med Vitels administrerende direktør på telefon samme kveld

    Melding sendt 6. oktober:

    Hei,
    referer til telefonsamtale mellom deg og min bekjent i går kveld hvor du har lovet å utbetale tilgodebeløp på forskuddsbetaling iflg vedlagte kreditnota.
    Beløpet på kr. 7.699,95 forventes innbetalt til min konto XX umiddelbart !!!

    Som du kan se av vedlagte mailer har dette blitt lovet meg ved flere anledninger, men beløpet er fortsatt ikke på min konto. Jeg er alenemor som har store problemer pga dere. Jeg har også utbetalte regninger og det er ikke bare å skyve dette fra seg.

    Så jeg håper du har forståelse for at jeg nå er ganske fortvilt og krever at du nå endelig gjør opp for deg.

    Hilsen