OPPDATERING: Enkelte abonnenter har opplevd trøbbel etter at Canal Digital kom med Netflix rett fra TV-dekoderen. Foto: Bjørn Eirik Loftås
OPPDATERING: Enkelte abonnenter har opplevd trøbbel etter at Canal Digital kom med Netflix rett fra TV-dekoderen. Foto: Bjørn Eirik LoftåsVis mer

Trøbbel med Canal Digital-oppdatering

- Problemet blir løst over helga

Kundene får melding om signalfeil.

I forrige uke oppdaterte kabel-TV-selskapet Canal Digital dekoderne til sine 200.000 kunder med blant annet tilgang til Netflix.

Noen av dem fikk problemer.

Melding om signalfeil

- Nyhet! Nå kan du strømme Netflix og NRK TV direkte på T-We boksen din.

Slik lød den optimistiske meldingen fra Canal Digital onsdag. Men i går fikk kundene en melding med en litt annen tone:

- Hei. Noen kunder får dessverre en melding om signalfeil på TV-skjermen, selv om signalkvaliteten er OK. Vi jobber med å rette feilen. Midlertidig løsning er å skifte til en annen kanal og så tilbake igjen.

Vet ikke omfanget

SNART LØST: Informasjonssjef Tormod Sandstø lover ny programvare som vil fikse problemet. (Foto: Bjørn H. Stuedal/Telenor) Vis mer

- Vi vet ikke hvor stort omfang dette har, og hvor mange som har dette problemet. Men så lenge det dreier seg om mer enn én enkeltperson tar vi dette alvorlig, sier informasjonssjef Tormod Sandstø i Telenor til Dinside.

Han kan fortelle at Canal Digitals tekniske stab jobber med en permanent løsning på problemet.

- Vi kan ikke akkurat nå si nøyaktig når problemet vil være løst. Programvaren skal jo testes før den sendes ut på ny. Men en gang over helga tenker jeg en ny utgave av programvaren uten dette problemet bør være på plass, sier Sandstø.

Kommer av seg selv

Sandstø forklarer at oppdateringen vil komme av seg selv, og at kundene ikke trenger å gjøre noe.

- Likevel kan det være smart å skru av og på dersom man vil ha oppdateringen raskest mulig, legger han til.

LES OGSÅ:
TV-boksen din kan langt mer enn du tror
Canal Digital-kunder kan kreve prisavslag
Brukt TV-dekoder? Dette må du passe på