Matchmaking i bolighandelen

Nytt meglerkonspept tilbyr fastpris på bolighandelen og testing av interessen for nettopp din bolig.

- Eiendomsmegler-
bransjen er konservativ, lukket og ikke interessert i forbrukerens behov, mener Andreas Wabø, administrerende direktør i det ferske selskapet Igglo.

Nå har finske Igglo OY startet opp filial i Oslo. Ideen er å lage en brukerstyrt bolighandelstjeneste med flere splitter nye salgskonsepter:

Jussi Nurmio, gründer av det delvis brukserstyrte Igglo, vil bli elsket av boligkjøperne.

Foto: Per Ervland Vis mer

  • Øremerk drømmeboligen din: Titt rundt i Iggo.nos nettsted hvor 80 prosent av Oslos boligmasse er avbildet og finn boligen du ønsker deg. Merk av boligen og få beskjed om eieren er interessert i å selge den til deg.


  • Testsalg: Usikker på om du i det hele tatt vil flytte? Med Igglo-tjeneste kan du legge ut bilder og prospekt og se om det er finnes interesserte kjøpere.
  • Fastpris: Det ferske selskapet har fast pris på bolighandelen. To prosent av salgssum inkluderer takst, prospektmarkedsføring, kontraktsarbeid og andre formaliteter i forbindelse med handelen.
  • Annonsering: Markedsføring kun på nett. Avisannonnser er egenreklame for boligmeglerne, mener Igglo.

    - Vi ønsker å bli det selskapet som er høyest elsket, sier Jussi Nurmio, Igglos gründer.

    Igglo kom det finske markedet i 2006 og har i Helsinki 21.000 brukere.

    Selskapet har åpnet kundesenter sentralt i Oslo.

    Nett: Igglo

    AKTUELT: