Kjærlighetssetet

Nyttig for champagnenytere.

En rosa suppeskje for to - til å hvile stumpene i. Og ifølge reklamen fra champagnehuset Veuve Clicuot, et sted for å konversere og til å nyte en flaske rosa champagne fra nettopp dette champagnehuset. Det rosa champagne-
vidunderet koster cirka 10.000 dollar, cirka 55.000 kroner i dagens kurs.

Det er den multinasjonale formgiveren Karim Rashid som på oppdrag for champagnehuset har laget den rosa tomannsstolen. Karim Rashid er født i Kairo i 1960, oppvokst i Canada og bor i New York med sin kone, maleren Megan Lang, som han omtaler som en gudinne. Utdannelsen har han fra Carleton University. På hans portefølje står blant andre Alessi, Georg Jensen, Umbra, Prada og Issey Miake.

Karim Rashid for Veuve Cliquot. Da blir det rosa, hans signaturfarge.

Foto: Veuve Cliquot Foto: Veuve Clocquot Vis mer


Den rosa nerdens hevn

I tillegg har han laget restaurantinteriører i Hellas, USA og i Asia. Han har også vunnet flere prestisjetunger priser, er æresdoktor ved Ontario College of Art og Design. Rashim har også skrevet flere bøker, deriblant Design Your Self og Digipop.

- Å designe er som å lage en popsang, sier Karim.

Flere champagnehus har slått seg sammen med andre produsenter og laget nye produkter som kanskje er like mye reklamestunt så vel som et nytteprodukt? Lærvarehuset Pinel & Pinel og champagneprodusenten Krug laget for eksempel en champagne-koffert til å ha med seg på piknik i fjor. Den kostet rundt 300.000 kroner.

Alt hun vil ha

AKTUELT