H&M vil kle opp hjemmet ditt

Hennes & Mauritz lanserer interiørkolleksjon.

Den svenske kleskjeden følger en patentert suksessformel: Lykkes du i å kle opp personer, er sjansen stor for at de også vil kle opp hjemmet sitt med dine produkter.

Så satser også Hennes og Mauritz på tekstiler til hjemmet, i første omgang.

Til sengs med designerne

Fjernsalg

H&M Home lanseres høsten 2008. - Vi innleder med salg via distansehandel, sier Andrea Roos, presseansvarlig for H&M ved hovedkontoret i Stockholm til DinSide.

Josefssons, Ellos og La Redoute får konkurranse. Her, sengeteppe og pute fra Josefssons, i høstens store trendfarge, til 549 kroner. Foto: Produsenten Vis mer


Hun røper imidlertid at det på sikt er aktuelt med både egne H&M Home-butikker, samt interiøravdelinger i enkelte av de ordinære klesbutikkene.

H&M Home vil i første omgang selges gjennom katalog og internett, i de markedene som allerede har tilgang til H&M via fjernsalg; Norden, Nederland, Tyskland og Østerrike.

Herlig harmoni: Høsten- og vinterens interiørtrender

I godt selskap

Det er ikke bare de store haute-couture-designerne som har fått øynene opp for hjemmene våre. Snart har enhver kleskjede, eller klesmerke, med respekt for seg selv en hjemmekolleksjon.

De fleste starter, naturlig nok, med tekstiler, men også små plukkvarer som lysestaker, vaser, et cetera, før de går over på det litt mer avanserte, som møbler.


Ifølge Roos kommer H&M Homes til å legge seg i det prissjiktet klærene ligger i: På den rimelige delen av skalaen. - Vi følger naturligvis konkurrentenes handlinger, særlig når det gjelder prissetting.

På hjemmetekstilmarkedet er det vel særlig Ikea og Åhlens som bør føle seg truet - men også spanske Zaras hjemmekolleksjon, Zara Home, som snart lanseres på det svenske markedet - gjennom nettsalg.

H&M seiler nok også inn som en god konkurrent til de tre store postordrefirmaene, Ellos, La Redoute og Josefssons, som alle tilbyr egne kolleksjoner for hjemmet.

Aktuelt på DinSide Bolig: