Nå kan du få oppdateringer om ledige hybler til mobilen din.  Foto: Colourbox.com
Nå kan du få oppdateringer om ledige hybler til mobilen din. Foto: Colourbox.comVis mer

High-tech hybeljakt

Få varsel om ledig hybel nårsomhelst og hvorsomhelst.

Det er mange som står uten bolig på begynnelsen av skoleåret, men det er også mange ledige boliger.

Hybeljakt fra mobilen

At du kan lagre søk på boliger, og få e-postvarsel når det dukker opp nye prospekter som passer for deg, er vel de fleste kjent med. Hybel.no har gått ett skritt lenger. Du kan følge Hybel.no på Twitter, der det popper opp meldinger hver gang en ny bolig blir lagt ut.

Med mindre du har e-post på mobilen fra før, anbefaler vi å opprette en egen e-postkonto for hybelsøk og sette opp mobilen for denne, så slipper du forhåpentligvis å bli nedspammet på mobilen. Du kan også laste ned Twitter på mobilen.

Les også: Bedre Gmail på mobilen

Det er tradisjonelt mange som bruker nettverket sitt til å skaffe seg bolig, og de nye sosiale nettstedene er en glimrende måte å spørre venner og bekjente om hjelp. Flere av disse nettstedene har også markedsplasser som kan brukes til dette, for eksempel Underskog og Facebook.

Fortsatt mye ledig:

Et kjapt søk på nett gir følgende treff på ledig leie bolig (treffene er på landsbasis) - og boliger som ønskes leid:

Ledige boliger akkurat nå!
AktørTil leieØnskes leid
Hybel.no1.357835
Finn.no4.3441.681
Tinde.no487Har ikke kategori
Zett.no1.369Har ikke kategori
Boligleie.no4051



I tillegg kommer mindre lokale rubrikknettsteder.

Vet du om flere leieboligformidlere på nett? Legg inn lenke i debatten nederst i artikkelen

Selv om det fortsatt er mange ledige boliger, er det stor kamp om de beste boligene. Er du på jakt, kan det lønne seg å sminke brura slik at du fremstår som den beste kandidaten, selv om en må vokte seg for å ikke love noe man ikke kan holde. Du skal jo tross alt bo der etterpå.

Les mer: Slik vinner du hybeljakten

Ny aktør

Færrest treff fikk vi på Boligleie.no - men så er dette nettstedet akkurat lansert. Målet er, ifølge markedssjef Stein Otto Daatland, å være billigst for annonsørene. I oppstartsfasen har de gratis annonsering, både for private og profesjonelle utleiere.

- Utleiere kan blant annet benytte video i markedsføringen, og mye annet er på trappene, ikke minst for dem på boligjakt, sier Daatland i en pressemelding.