Denne boksen skal være på vei hjem til vår leser.  Foto: Canal Digital
Denne boksen skal være på vei hjem til vår leser. Foto: Canal DigitalVis mer

Canal Digital ordnet opp

Etter mye masing, og litt hjelp fra DinSide, ble kunden endelig hørt.

Forrige uke skrev vi om Christian Schreiners problemer med Canal Digitals PVR-dekoder, og påfølgende trøbbel med kundeservice.

For selv om han hele tre ganger måtte sende tilbake de defekte PVR-dekoderne han fikk fra Canal Digital, så fikk han ikke refundert det han betalte når en ny modell ble lansert.

Men i går kom heldigvis gladmeldingen fra Canal Digital: Ikke bare får Schreiner en helt ny dekoder, Canal Digital dekker også alle kostnadene.

- Det ser ut som det hjelper å klage. Takk for hjelpen! sier Schreiner til DinSide. Han tror det hjalp at det ble skrevet en artikkel, men sier han synes det er synd at det er det som må til for at man skal bli hørt.

Les også: Klaget med suksess, etter hjelp fra DinSide

Presedens?

Det er, som Schreiner sier, synd at pressen må kobles inn for å få til en ordentlig løsning i konflikter. Det er ikke første gang vi har hjulpet våre lesere til å bli hørt, og få den kompensasjonen de har krav på - og det er nok dessverre heller ikke siste gang.

Vi håper imidlertid disse prosessene gjør jobben lettere for dem som er uheldig og må klage eller reklamere neste gang.

Så håper vi også, på vegne av alle Canal Digitals kabelTV-kunder, at de snart får de lovete softwareoppdateringene til HD PVR-boksen.

Her får du klagehjelp

DinSide Økonomi skriver jevnlig om ulike klagesaker, hvordan du klager - og reglene rundt garanti og reklamasjon. Har du problemer med å få gehør for en klage, sjekk

På Forbrukerrådets nettsider finnes det også mye nyttig informasjon, blant annet en smart og informativ klageveileder. Og for deg som liker å gå rett til kilden, anbefaler vi at du tar en titt på Forbrukerkjøpsloven på Lovdata.no.