Annonsevinnerne

Vi blir stadig mer kreative når vi skal skrive annonser på nett, enten det er kjøp, salg eller leie - av både smått og stort.


Leiemarkedet

Det er ikke bare boligkjøpere som kniver om de beste boligene - eller tomtene. Tidligere i sommer skrev vi om hvordan du best utformer annonsen som gjør deg til en vinner på leiemarkedet.

Om du vil kjøpe eller selge andre varer er det flere måter å tiltrekke seg oppmerksomhet på.

Foto: Per4 Ervland Vis mer


Vi har tidligere snakket med ekspertene: Nettauksjonsgründeren, fotografen og tekstforfatteren, som i vårt kræsjkurs i nettsalg gir gode råd til hvordan du får nettopp din annonse til å skille seg positivt ut.

Du kan også ta lærdom av Oslo-familien: Penger lokker. 100.000 grunner blir kanskje litt drøyt for noen - men 25.000 grunner til å hjelpe nettopp deg med å finne bolig, er kanskje ikke så dumt, det heller?

Kreative selgere

Vi har i sommer avdekket at en rekke boligselgere bruker urealistiske prisantydninger for å selge boligene sine. Ved å sette en lav prisantydning en tid før boligen faktisk kommer ut for salg til en reell pris, lokker meglere og boligselgere potensielle kjøpere inn i annonser for boliger som gjerne ligger litt utenfor oppgitt prisramme. Og de billige boligene kommer først, noe som kan være spesielt irriterende for dem som leter etter boligkuppene.

Les mer:
Eneboliger til 1 krone på finn.no
Eneboliger til 1 krone på tinde.no

Tro det eller ei: Etter å ha satt søkelyset på husvær til 1 krone, dukket det til slutt opp noen, med reell prisantydning på en krone. I dag og i morgen er det visninger på de virkelige kroneboligene.