Te er supersunt

Å drikke tre eller fire kopper te om dagen er minst like bra for helsa som å drikke mye vann, mener forskerne ved Kings College i London.

Nettkatalogen.no
Telefon- og bedriftskatalog
Annonse
Annonse
Annonse
Annonse
 
Annonse
Annonse

Mest populært nå:

Søsken

Odd Nerdrum
Søsken

  • Galleripris:
    20 000,-
Se alle bilder
Annonse
DinSide Te reduserer risikoen for hjerteanfall, beskytter mot tannråte og bakteriebelegg på tennene og bidrar også til å styrke beinbygningen.

Tidligere forskning har også tydet på at te kan forebygge kreft, melder BBC.

- Te kan imidlertid svekke kroppens evne til å ta opp jern fra maten, og mennesker som lider av jernmangel bør derfor ikke drikke te i forbindelse med måltider, medgir den britiske ernæringsfysiologen Carrie Brixton til avisen.

Ruxton har ledet arbeidet med å fastslå teens helsebringende effekt, og presenterer resultatet i siste utgave av European Journal of Clinical Nutrition.

- Å drikke te er faktisk bedre for deg enn å drikke vann. Vann er i bunn og grunn bare erstatningsvæske. Te er væske som i tillegg inneholder antioksidanter som er bra, sier Ruxton.

Grønn te kan dessuten hjelpe deg som sliter med dårlig hukommelse.

 

 

Mozon (som nå heter DinSide Helse), 29.08.2006

Les mer om:
Annonse

Diskutér denne artikkelen

Laster..

Mest populære nå:

Se alle bilder

Odd Nerdrum

Søsken
Søsken
  • Galleripris:
    20 000,-
Annonse