TEST: Opel Corsa Easytronic

Publisert: Torsdag 16. mai 2002 kl 05:00

Den lettkjørte småbilen Corsa har fått enda et fortrinn i byen. Opel er de eneste som kan levere en femdørs bil med tilnærmet automatgir til under 150.000 kroner.


Dinside
TEST: Opel Corsa Easytronic
Funksjon
Store bilder!
Ved hjelp av elektromotorer er den i utgangspunktet femtrinns manuelle girkassen forandret til noe som i praksis fungerer som automatgir.

Erfaringsmessig


Tidligere erfaringer med manuelle girkasser med automatisert girskift- og kløtsjfunksjon har vært blandet. Noen har så rykkete igangsetting at de blir svært vanskelig å lukeparkere med, mens andre sliter veldig med for eksempel bakkestarter og køkjøring.

Løsningen til Opel er ikke plaget med disse svakhetene i like stor grad, og vår eneste innvending er at skiftene tar lang tid.

Bedre enn automat

Når det gjelder drivstofføkonomi og kjørekomfort får du i pose og sekk med Easytronic. Du slipper nemlig det økte forbruket som vanlig automatgirkasser er belemret med.

Her kan du lese om hvordan Easytronic fungerer i praksis.

opel corsa corsa opel test

DEL

Nye tester på Dinside

ASUS RT-AC87U

Dette er den klart raskeste trådløs-ruteren vi har testet.

Testet: Porsche Cayenne S E-Hybrid

416 hestekrefter til rett over 211-hesters pris.

Samsung Galaxy Note 4

Står den etterlengtede toppmodellen til forventningene?

RSS RSS FEEDER:     Hele DinSide  |   DinSide Data  |   DinSide Motor  |   DinSide Reise  |   DinSide Økonomi  |   DinSide Jobb  |   DinSide Bolig  |   DinSide Mobil