TEST: Seat Alhambra TDI Stella

Publisert: Mandag 4. februar 2002 kl 05:00

Når en tradisjonell stasjonsvogn ikke lenger har nok plass kan det være lurt å ta en titt på de stadig mer populære flerbruksbilene.


Dinside Seat har tatt mål av seg å være billigere enn de andre i klassen og det har de også greid. Volkswagen Sharan, med like mye effekt, koster 20.000 korner mer. Ford Galaxy finnes ikke med mindre effekt enn 115 hester og koster dermed over 50.000 kroner ekstra.

Godt utgangspunkt


Alhambra skulle med andre ord ligge godt an i forhold til den nærmeste konkurransen. De tre nevnte bilene kommer i stor grad med de samme delene og skiller seg fra hverandre stort sett med emblemer og individuelt design for de respektive merkene. Seat som ligger trygt og godt under vingene til Volkswagen trenger ikke mange forandringene før det like godt kunne vært en Audi. Fire ringer i grillen, litt skinn på rattet og litt eksklusivt setetrekk hadde gjort susen.

Riktig utstyrt

Alhambra er ikke overdådig utstyrt, men har mange riktige og praktiske elementer på plass. For eksempel så har den varme i frontruten, elektronisk stabilitetsprogram (ESP) og manuelt klimaanlegg som standardutstyr. Motormessig passer den godt inn i avgiftssystemet, det vil si lite kubikk og lite effekt. Les mer om motor og kjøreegenskaper på på denne lenken.

seat alhambra alhambra seat test

DEL

Nye tester på Dinside

Zoku quick pop maker

Hjemmelagede ispinner på ti minutter.

Lexus NX 300h

Og det skjønner vi godt.

Ford Focus ST vs. Skoda Octavia VRS

Vi har testet Ford og Skoda sine sportslige stasjonsvogner.

RSS RSS FEEDER:     Hele DinSide  |   DinSide Data  |   DinSide Motor  |   DinSide Reise  |   DinSide Økonomi  |   DinSide Jobb  |   DinSide Bolig  |   DinSide Mobil